Project omschrijving
Casus: Die 2 Brüder von Venlo
Het vraagstuk
Die 2 Brüder von Venlo, opgericht in 1961 door de broers Geurt en Gerrit Snetselaars, is een zelfstandige supermarkt in de binnenstad van Venlo. Die 2 Brüder von Venlo kent een unieke winkelformule en een enorm assortiment van meer dan 18.000 verschillende artikelen. Dit assortiment is perfect afgestemd op de ruim 80.000 Duitse bezoekers die ze wekelijks mogen verwelkomen. Die 2 Brüder von Venlo was op zoek naar nieuwe online mogelijkheden om hun bestaande klanten online beter en vaker te bereiken om daarmee de loyaliteit te verhogen.
Onze oplossing
Smartchecked is gestart met een uitgebreid klantenonderzoek, waaruit gebleken is dat de huidige klanten van Die 2 Brüder von Venlo zeer actief zijn op diverse sociale media kanalen. Op basis van de uitgezette strategie is besloten om actief aan de slag te gaan met deze kanalen, waarbij Smartchecked de leidende rol heeft genomen en het team van Die 2 Brüder von Venlo actief begeleid heeft middels trainingen en detachering van een online marketing professional. Om de online aanwezigheid verder te optimaliseren heeft Smartchecked tevens een compleet nieuwe website gerealiseerd. Dit alles heeft geleid tot: ruim 12.125 fans op Facebook, met een groei van gemiddeld 80 likes per week, een gestructureerde communicatie-aanpak en een betere online vindbaarheid en zichtbaarheid onder de beoogde doelgroepen.