Zomer marketing: bereik jouw doelgroep in de vakantie

/, Social media/Zomer marketing: bereik jouw doelgroep in de vakantie

Zomer marketing: bereik jouw doelgroep in de vakantie

      Het weer wordt warmer, de zon geeft ons meer energie en de zomervakantie is nu echt begonnen! Tijd om na te denken over de vakantieplannen. Daarmee bedoelen we niet aan welk strand jij straks ligt of waar je citytrip heen gaat. Nee, wij bedoelen natuurlijk de marketing vakantieplannen.

Engagement in de zomer

Wanneer de consument tijdens het mooie weer niet meer urenlang naar het beeldscherm tuurt, betekent dat niet dat de marketeers ook heerlijk voor zich uit kunnen staren. Je doelgroep wordt in de zomer namelijk niet minder actief; hij gedraagt zich simpelweg anders dan de rest van het jaar. Het is dus aan de marketeer om daar op in te spelen! Behalve dat je met het bedrijf volop in de picture blijft, levert zomermarketing nog een drietal voordelen:

      1. Je doelgroep is positiever ingesteld. Val dus op, want hij staat open voor een vrolijke en relevante boodschap.
      2. Je doelgroep voelt zich meer betrokken als hij het hele jaar in contact blijft met je, dus ook zeker tijdens de positieve flow van de zomer.
      3. Sla je slag ten opzichte van de concurrent en boek een voorsprong met doorlopende projecten.

Koele marketingtips voor in de zomer:

Omdat je doelgroep in de zomer op een andere manier informatie tot zich wil laten komen, is het voor het bedrijf relevant om de marketing hierop aan te passen. Om jouw bedrijf extra in het zonnetje te zetten, geven wij hieronder drie ‘koele’ marketingtips voor de zomer.

      1. Go Mobile

In de zomer worden de grote beeldschermen van een computer en laptops massaal ingeruild voor de smartphone. Het is dus logisch voor een bedrijf om zich daar naar toe te verplaatsen. Zorg voor een mobielvriendelijke website en maak online shoppen voor mobiel makkelijk. Denk bij alle stappen na hoe dit is uit te voeren op het kleine schermpje van de smartphone, het platform van de zomer. Heb je geen mobiele website, wij kijken graag samen met jou naar de mogelijkheden.

      1. Go Social

Festivals, barbecues en gezellige buitenactiviteiten met vrienden en familie. Dat is wat er in de zomer gaat gebeuren. Maar hoe druk je klanten ook zijn, ze nemen heus wel de tijd om een leuke post te plaatsen op social media van hun leuke activiteit. Zorg ervoor dat je de klanten op de sociale media ontmoet en voorzie ze van goede content. Positief ingestelde klanten kunnen met sociale media op het juiste moment getriggerd worden. Snel aan de slag dus met Twitter, Facebook, YouTube, Pinterest en Instagram!

      1. Go Creative

Een zomerse sfeer creëren via het beeldscherm, durf te experimenteren. Omdat je klant vrolijker en meer ontspannen is, heeft deze behoefte aan meer sfeer en gezelligheid. Pas dat eens toe in de volgende mediaplanning. In de zomer mag je best eens wat felle kleuren gebruiken en denk vooral out-of-the-box.

Smartchecked helpt je graag verder met het inzetten van de (zomer)marketingactiviteiten. Daarnaast zal Smartchecked op haar eigen sociale mediakanalen iedere week een marketingtip delen voor een succesvolle zomerperiode. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak, dan denken wij graag met je mee. Door juist in de zomer actief bezig te zijn met marketing, houd jij het hoofd koel!

By | 2016-08-04T13:05:01+00:00 juli 13th, 2016|Marketing algemeen, Social media|Reacties uitgeschakeld voor Zomer marketing: bereik jouw doelgroep in de vakantie