Voordelen van adverteren met Google Adwords

/, Zoekmachine adverteren (SEA)/Voordelen van adverteren met Google Adwords

Voordelen van adverteren met Google Adwords

SEA (Search Engine Advertising) ook wel zoekmachine adverteren genoemd, is het maken van reclame in de zoekmachine van Google. Voor het maken van deze reclame heeft Google een speciaal, zeer uitgebreid programma genaamd Google Adwords ontwikkeld, wat het mogelijk maakt om op verschillende zoekwoorden en in verschillende regio’s te adverteren.

Google Adwords wordt door vele gezien als `het online marketing instrument´. Met Google Adwords is het namelijk mogelijk zijn om veel nieuwe klanten binnen te halen. Er worden verschillende voordelen genoemd van Google Adwords. Wij zetten een aantal grote voordelen voor je op een rijtje:

1. Mensen bereiken die opzoek zijn naar jouw product

Met Google Adwords is het mogelijk om mensen die actief naar jouw product opzoek zijn te benaderen, door je te richten op zoekwoorden die passen bij jouw product of dienst. Doordat deze potentiële klanten actief op zoek zijn naar jouw product, zijn deze mensen het makkelijkste om te zetten tot kopers van je product, en is het mogelijk ze om te zetten naar daadwerkelijke klanten.

2. Vele mogelijkheden om te targetten

Via Google Adwords is het mogelijk om je te richten op mensen uit een bepaalde regio, of mensen die gebruik maken van een bepaald apparaat. (bijv. mobiele telefoon). Ook is het mogelijk om meer advertentiebudget naar de ene doelgroep te laten gaan dan naar de andere doelgroep om zo het advertentiebudget zo effectief mogelijk te besteden.

3. Meetbaarheid

Een van de grootste voordelen aan Google Adwords is dat alles meetbaar is. Zo kan er bijvoorbeeld na worden gegaan of klanten lang op de pagina blijven, welke pagina ze het meeste bezoeken en op welke advertentie het meeste wordt geklikt. Al deze informatie kan gebruikt worden om de lopende campagnes te optimaliseren en ervoor te zorgen dat het advertentiebudget optimaal besteed wordt.

4. 50% van de mensen klikt op een advertentie.

Uit meerdere studies blijkt dat 50% van de gebruikers van het zoeknetwerk klikt op een advertentie. Dit komt omdat de goede advertenties bovenaan de pagina worden weergeven. Gebruikers denken dat dit de zoekresultaten zijn die het beste passen bij hun zoekopdracht en zullen hierdoor sneller op je pagina terecht komen. De kans op verkoop is hierdoor erg groot.

Er zijn verschillende varianten van adverteren via Google, zo is het mogelijk om de boodschap met beeld over te brengen via Google Display, of om actieve gebruikers van het zoeknetwerk te benaderen met Google Search. Ben jij benieuwd welke manier van adverteren het beste bij jouw bedrijf past? Neem dan contact op met een van onze specialisten.

By | 2015-09-14T09:31:24+00:00 september 10th, 2015|Marketing algemeen, Zoekmachine adverteren (SEA)|Reacties uitgeschakeld voor Voordelen van adverteren met Google Adwords