Twitter-volgers eerder geneigd product van bepaald merk te kopen

//Twitter-volgers eerder geneigd product van bepaald merk te kopen

Twitter-volgers eerder geneigd product van bepaald merk te kopen

Alleen al in het afgelopen jaar is het gebruik van Twitter verdubbeld. Dat Twitter exponentieel gegroeid is in het afgelopen jaar is o.a. te zien in een onderzoek van Comscore. Volgens nieuwe gegevens van Comscore werd in juni 2010 Twitter.com door bijna 93 miljoen gebruikers wereldwijd bezocht. Dit was een stijging van 109% vergleken met jaar daarvoor. Maar wat heeft dit voor (positieve) op het bedrijfsleven en voor de verkoop van bepaalde producten? Een nieuwe studie door ExactTarget en CoTweet laat zien dat twitter-volgers meer genegen zijn om een bepaald merk te kopen, dan Facebook fans of e-mailabonnees.

Merk aankopen
Aan de hand van de resultaten van “The Collaborative Future” (ExactTarget) is the zien dat 37% van de twitter-volgers geneigd zijn om een product van een bepaald merk te kopen nadat ze een volgeling zijn geworden van dat merk, vergleken met 27 % van de e-mail abonnees en slechts 17 % van de Facebook fans.

Interessant is dat het percentage van de e-mailabonnees die niet meer geneigd zijn een product van een bepaald merk te kopen 32% is, en gelijk is aan het percentage Twitter-volgers die niet meer geneigd zijn een product van een bepaald merk te kopen (ook 32%).

Het grote verschil tussen de e-mailabonnees en de Twitter-volgers is het percentage dat neutraal blijft met betrekking tot het kopen van een merk, 41 % in vergelijking met 34%.

Facebook fans blijken niet alleen het kleinste percentage te hebben om producten van een bepaald merk te kopen (17%), maar ze hebben ook het hoogste percentage om geen producten van een bepaald merk te kopen (49%).

By | 2017-06-27T10:34:06+00:00 mei 8th, 2011|Social media|Reacties uitgeschakeld voor Twitter-volgers eerder geneigd product van bepaald merk te kopen