5 tips: voor het verhogen van je nieuwsbrief abonnees

/, Nieuwsbrief/5 tips: voor het verhogen van je nieuwsbrief abonnees

5 tips: voor het verhogen van je nieuwsbrief abonnees

Het verkrijgen van abonnees is één van de belangrijkste vereiste om een e-mailcampagne te laten slagen. Echter is het lastig om nieuwe e-mail adressen te verkrijgen. Om mensen te laten abonneren op je nieuwsbrief geven wij de volgende tips:

  1. Geef iets gratis weg

Klanten die geïnteresseerd zijn in je merk en op de hoogte gehouden willen worden hebben soms net dat extra duwtje in de rug nodig om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. En waar zijn mensen gevoelig voor.. Juist! Korting en gratis spullen. Trek daarom de potentiële nieuwsbriefabonnees over de streep door ze iets speciaals te geven, bijvoorbeeld een kortingscode. Ben je niet zo van de kortingen denk dan eens aan een gratis check / advies etc.

  1. Bied duidelijkheid

Mensen willen graag de meerwaarde weten van de nieuwsbrief. Ben daarom duidelijk bij het aanmeldformulier wat de voordelen zijn van jou nieuwsbrief. Doe dit zo kort mogelijk zodat het overzichtelijk blijft. Geeft daarbij ok aan hoe vaak ze de nieuwsbrief kunnen verwachten. Zet bijvoorbeeld een link met een voorbeeld nieuwsbrief bij de aanmelding om de geïnteresseerde een duidelijk beeld te geven van de nieuwsbrief die zij kunnen verwachten.

  1. Gebruik verliestaal

Mensen hebben onbewust de neiging om niets te willen missen of te verliezen. Volgens psychologen geeft verlies namelijk psychische stress die mensen onbewust willen voorkomen. Door ‘verliestaal’ te gebruiken tijdens de promotie van je nieuwsbrief zorg je er voor dat mensen zich onbewust eerder zullen inschrijven. Een voorbeeld hiervan is: Schrijf je in voor de nieuwsbrief en mis onze nieuwste acties niet.

  1. Sociale druk

Een andere manier om bezoekers onbewust te beïnvloeden is door gebruik te maken van “social proof”. Social proof is het fenomeen waarbij mensen hun eigen gedrag laten beïnvloeden op basis van het gedrag van anderen in dezelfde specifieke situatie.
Wat wilt dit zeggen; als je toont hoeveel abonnees zich al hebben ingeschreven dan vergroot dit de kans dat andere zich ook inschrijven omdat ze zich laten beïnvloeden door het gedrag van degene die zich reeds hebben ingeschreven.

Toon dus het aantal abonnees op je nieuwsbrief. Maar let op; rond dit getal niet af, dit komt ongeloofwaardig over

  1. Houdt de drempel laag

Vraag in eerste instantie alleen naar het emailadres om de drempel zo laag mogelijk te houden. Wil je toch meer gegevens van de gebruiker hebben werk dan stapsgewijs en zorg dat er na het invullen van het emailadres al een nieuwsbriefaanmelding is geregistreerd. Zo kan je mensen alsnog om aanvullende gegevens vragen zonder ze af te schrikken.
Om de drempel voor mobiele gebruikers laag te houden: zorg ervoor dat gebruikers het juiste toetsenbord wordt getoond zodat er een @-teken getoond wordt.

(Voor de profs: neem binnen de HTML van je <input /> element de code type=”email” op, want dan zal het @-teken wel direct zichtbaar zijn op het toetsenbord)

Aan de slag!

Ben je zelf ook benieuwd naar het opzetten van een email-campagne door middel van een online nieuwsbrief, neem dan contact op met een van onze specialisten.

By | 2015-07-02T11:38:11+00:00 juli 2nd, 2015|Marketing algemeen, Nieuwsbrief|Reacties uitgeschakeld voor 5 tips: voor het verhogen van je nieuwsbrief abonnees