Altijd geldende kernregels voor Twitter branding

Zoals u hebt kunnen zien binnen onze Smartcheck website is het belangrijk om een goede Twitter account voor uw bedrijf te hebben. Om mensen hiermee op weg te helpen zijn hieronder drie basisregels aangehaald die men dient te volgen om naamsbekendheid en positieve ervaringen op te bouwen voor klanten:

1. LUISTER. Luisteren naar je publiek is het allerbelangrijkste als het gaat om sociale media. Zie wat anderen zeggen in uw branche voordat u uw Twitter strategie creëert of een irrelevante tweet verstuurt. Kijk op welke manier mensen communiceren met elkaar en probeer de basis hiervan mee te nemen in uw eigen communicatie.

2. ACTIEVE BETROKKENHEID. Twitter is een hulpmiddel dat u toelaat om met uw huidige en potentiële klanten een ruimte te laten ontstaan waar zij zich prettig voelen. Via een-op-een-communicatie. Op deze plek geldt geen hiërarchie en is er nagenoeg geen drempel tot communiceren. Wanneer u de keuze maakt te gaan Twitteren, zorg er dan voor dat u tweet op regelmatige basis. Dit kan 1x per week zijn, of vaker. Belangrijker is dat u zich commiteert aan deze regelmaat.

3. TOEREIKENDE MIDDELEN. Geeft uw Twitter-volgers een link naar uw merk online. Dit kan uw website zijn of een andere social netwerk site waar u actief op bent, zodat uw volgelingen een tweede referentiepunt krijgen. Het verstrekken van dit soort informatie over uw branche is belangrijk om u volgelingen te laten zien dat u bovenop nieuwe ontwikkelingen zit en weet hoe u hiermee om moet gaan.

Wilt u meer infomatie over de mogelijkheden op het gebied van Twitter en andere sociale media? Kijk eens op onze inspiratiepagina. Hier staan veel tips in vorm van handleidingen en whitepapers.

By | 2011-03-25T18:58:14+00:00 maart 25th, 2011|Social media|Reacties uitgeschakeld voor Altijd geldende kernregels voor Twitter branding