Dé 5 online marketing trends voor 2015

/, Social media/Dé 5 online marketing trends voor 2015
  • 2015

Dé 5 online marketing trends voor 2015

Lees hier 5 online marketing trends die je in 2015 tegen zal komen.

Wat wordt nu echt populair dit jaar? Waar gaan online marketeers zich op richten en wat kan je als consument verwachten?  Wij hebben voor jou 5 online marketing trends die in 2015 echt gaan doorbreken.

  1. De mobiele ervaring wordt doorslaggevend. In onze blog over
    [mobiel adverteren] werd het belang van mobiel adverteren al duidelijk. Steeds meer mensen surfen onderweg op internet, checken nog snel even hun mail en hebben geen zin meer om die computer of laptop extra nog aan te zetten.
  2. Kwaliteit gaat boven kwantiteit. Die talloze likers zijn niet meer het belangrijkst. De kwaliteit van je volgers, die is belangrijk. Betrokken volgers reageren vaker op je berichten en zijn daadwerkelijk geïnteresseerd in jouw bedrijf, product of dienst. Als je aan kwaliteit denkt, is ook de kwaliteit van jouw berichten belangrijker dan de kwantiteit. Want hoewel we altijd roepen dat we druk, druk, druk zijn, voor een interessante blog of een leuk bericht hebben wij wel tijd.
  3. Content marketing wordt steeds belangrijker. De kern van content marketing is het aanbieden van relevante en waardevolle informatie, via het juiste kanaal en voor het juiste publiek om de betrokkenheid van je doelgroep te vergroten. Dit is een trend in het verlengde van kwaliteit gaat boven kwantiteit. Je wilt je klanten content van goede kwaliteit geven, waar ze echt in geïnteresseerd zijn.
  4. De videowereld blijft groeien. Neem bijvoorbeeld een kanaal als Youtube dat ontzettend groot geworden is in de laatste jaren. Want als we dan toch even geen tijd hebben om ons te verdiepen in die interessante blog, dan kijken we graag even wat filmpjes. En neem ook de populariteit van kanalen zoals Netflix waarop je hele films en series kan streamen.
  5. Remarketing wordt heel belangrijk. Remarketing is de websitebezoeker die al interesse in je getoond heeft door bijvoorbeeld in je webshop producten aan te klikken, opnieuw te benaderen en jouw producten
    dus nog eens te tonen als hij of zij opnieuw op internet aan het surfen is. Met Google adwords kan je bijvoorbeeld eerdere bezoekers zelfs de tweede keer dat ze naar jouw product zoeken een andere advertentie laten zien op basis van gedeelten van jouw website die ze al bezocht hebben.

Heb je vragen over de trends voor 2015 of wil je weten wat Smartchecked met betrekking tot deze trends voor jou of jouw bedrijf kan betekenen? Laat het ons weten via onze website of door even te bellen met +31(0)85 002 1300.

By | 2017-06-27T10:34:00+00:00 januari 8th, 2015|Marketing algemeen, Social media|Reacties uitgeschakeld voor Dé 5 online marketing trends voor 2015