Meer Dropbox ruimte met Google Adwords

//Meer Dropbox ruimte met Google Adwords

Meer Dropbox ruimte met Google Adwords

Iedereen kent het wel.. Je krijgt een mooi rood kruisje te zien bij het Dropbox icoontje, juist Dropbox is vol en precies wanneer je dringend nodig belangrijke bestanden moet delen die vervolgens dan maar via de mail gestuurd moeten worden. Dan moet je je kostbare tijd verslinden met het uitzoeken van bestanden die verwijderd moeten worden uit je Dropbox. Waarna je vervolgens ziet dat alles in Dropbox moet blijven en niks verwijderd kan worden. Je vrienden spammen om meer Referrals te krijgen is al geen optie meer. Die hebben de neiging om je te blokkeren. Maar hoe kan het dan wel?

De simpele én (gratis) oplossing!
Denk je dat je alle opties gebruikt hebt om meer ruimte te krijgen voor je Dropbox? Geen nood want met deze simpel truc ben je binnen no-time tot je maximale hoeveelheid gratis ruimte. We gaan namelijk adverteren via Google Adwords. “dit kost toch geld??” Niet als je het op deze manier doet! Wij hebben binnen ongeveer 4 uur verdeeld over 2 dagen, 25 nieuwe Referrals.

Stap 1: Waar is die coupon toch gebleven?!
Ten eerste heb je een Google Coupon nodig want wij willen natuurlijk niet betalen om bij Dropbox extra ruimte krijgen. Je hebt vast wel ergens een tijdschrift liggen waarbij je een gratis Coupon van Google Adwords hebt gekregen. Kijk anders of er ergens een zakelijk tijdschrift ligt op kantoor of de bieb van je faculteit.  Tijdschrift ‘De Zaak’ heeft deze Google Coupon en er zullen vast nog vele andere zijn. Weet je nog meer tijdschriften waar deze Google Coupon aanwezig is? Deel het met ons en onze lezers.

Stap 2: Aanmelden bij Google Adwords
Dit is een fluitje van een cent. Wel belangrijk dat hier voorgaande met dit account geen Google Coupon al gebruikt is. Er kan slechts 1 Google Coupon gebruikt worden per Google Adwords account. Wanneer dit wel het geval is maak je gewoon snel een nieuw profiel aan met ander email account en voila je kan beginnen.

Als er gevraagd wordt om automatische incasso te activeren geef je aan dat je handmatig geld wil overmaken ,zodat Google niet meer geld gebruikt dan de Coupon waarde!

Vervolgens ga je naar Facturering -> Voorkeuren voor factureren. Onderaan de pagina vindt je Promotiecode’s -> Code inwisselen. Geef daar je code in en klik op Inwisselen. Wanneer alles goed is ingevuld zal het bedrag binnen enkele seconden op je Google Adwords komen te staan.

Stap 3: Het verkoopberichtje
Nu is het van belang om een duidelijke en overtuigende Google advertentie te maken met de juiste link en zoektermen. Je wilt natuurlijk dat veel mensen er op klikken maar dan wel mensen die dan ook Dropbox referral worden. Het berichtje oftewel de advertentie zal weergeven worden boven aan in Google zoals te zien is wanneer bijvoorbeeld de zoekterm ‘Dropbox’ ingevoerd wordt.

Maak een nieuwe campagne aan en geef aan dat die een standaard campagne is. Vervolgens geef je het een campagnenaam, bijvoorbeeld ‘Dropbox’ en geef aan dat je het wil activeren voor alle landen. Doe dit ook voor talen. Laat vervolgens Google Adwords bepalen hoeveel er geboden mag worden per CPC (kosten per klik). Tot slot geef je een bedrag aan wat je als budget per dag wil uitgeven. 10 euro is voldoende. Sla je campagne op zodat een advertentie binnen de campagne gemaakt kan worden.

Geef ten eerst aan wat de naam van de advertentie is. Dit is ter indicatie voor je zelf en wordt niet weergeven op google. Bij het onderdeel ‘advertentie maken’ ben je geheel vrij om teksten en verkoop argumenten te gebruiken. Dit kan van alles zijn maar pas op dat je fatsoenlijke woorden gebruikt realistische teksten, want Google medewerkers controleren de advertenties. Hieronder zijn tekst en zoektermen weergeven die gebruikt zijn bij de succesvolle Dropbox campagne.

Belangrijk is de juiste http:// door te geven. Dit moet namelijk je Referral link zijn die te vinden is op je Dropbox web account. Via deze link krijg je het ook te zien https://www.dropbox.com/referrals. (zie helemaal onderaan).

Geef aan dat je de advertentie wil opslaan. Google zal vervolgens de advertentie controleren en activeren. Omdat je een laag budget hebt zal Google aangeven dat de advertentie niet altijd weergegeven zal worden zodat men niet over het budget gaat. Thats it! Pas wel op dat je dit niet te vaak doet en te verkoopgerichte teksten gebruikt. Het is mogelijk dat Google hierdoor je account blokkeert en of een waarschuwing geeft.

By | 2017-06-27T10:34:05+00:00 januari 23rd, 2012|Marketing algemeen|1 Comment