Smartcheck vernieuwt en presenteert #SMARTLAB (deel 1)

Home/Marketing algemeen/Smartcheck vernieuwt en presenteert #SMARTLAB (deel 1)

Smartcheck vernieuwt en presenteert #SMARTLAB (deel 1)

Als online marketingbureau is stil zitten ‘not done’. De online wereld verandert namelijk met de dag en het lijkt haast onmogelijk om alle veranderingen bij te houden. Nu is dat voor ons, met een grote interesse in online marketing, nog goed te doen. Maar dit geldt niet voor de meeste organisaties die weinig tot niets met online marketing doen.

Als bureau is het onze uitdaging om onze klanten down-to-earth te informeren over alle mogelijkheden die online marketing biedt. Dit is echter geen eenvoudige opgave. Zeker als je zelf volledig online georiënteerd bent. Vandaar dat we #Smartlab (niet te verwarren met een gouwe ouwe; de smartlap) in het leven geroepen hebben: een laboratorium voor online marketingdiensten.

Aflopen weken hebben we dan ook flink geëxperimenteerd met onze diensten – we willen namelijk weten hoe we onze klanten nog beter (lees: eenvoudiger) kunnen uitleggen wat we allemaal doen en welke resultaten onze diensten realiseren. Dat is namelijk wat we doen: resultaten generen via internet.

SMARTLAB- fase 1

Bij de start van ons #Smartlab zijn we allereerst om de tafel gaan zitten met onze bestaande klanten. Althans, niet wijzelf, maar een ‘derde persoon’ – om sociaal wenselijke antwoorden te voorkomen. Onze klanten is gevraagd hoe zij Smartcheck momenteel zien en waar, volgens hen, onze kracht zit.

Conclusie?

Klanten zien Smartcheck als een betrouwbare persoon. Met de nadruk op ‘persoon’. Klanten ervaren namelijk een grote betrokkenheid en verantwoordelijkheid in onze dienstverlening. We denken met de klant mee, luisteren aandachtig en geven graag onze mening. Een mening waar men het niet altijd direct mee eens is, maar die wel gewaardeerd wordt.

SMARTLAB – fase 2

Met al die veren in onze #, blijven we kritisch naar onszelf. Ondanks dat onze klanten aangeven dat we ‘ingewikkelde zaken eenvoudig houden’, zien we hier zelf nog een uitdaging. Zeker voor nieuwe klanten blijft het een uitdaging om  zaken als ‘zoekmachine-adverteren’, ‘zoekmachine-optimalisatie’ of ‘online communicatie’ in Jip en Janneke taal uit te leggen. Vandaar dat we in fase twee van ons lab, een (digitaal) vel papier te voorschijn hebben gehaald om samen met het team te kijken hoe we onze diensten kunnen weergeven in een eenvoudig stappen-schema. Een soort tijdlijn, waar ook de samenhang van onze verschillende diensten naar voren komt. Weg met al die teksten en uitgebreide omschrijvingen!

 

SMARTLAB – fase 3

Het resultaat van de tweede fase van #Smartlab wordt de komende week (8, 9 en 10 oktober) gepresenteerd tijdens de Ondernemers Vakdagen te Venray. Op stand 245 om precies te zijn. Hier zullen we onze hoofddiensten (websitebouw, webshop bouw en zoekmachine adverteren (SEA)) op een nieuwe manier presenteren. Daarnaast kun je kennis maken met drie nieuwe Smartcheck diensten:

  • Happy Hiring – een nieuwe manier van werven en selecteren van personeel
  • Smartcheck E-learning
  • O3 – een ‘online retail solution’ die de offline retail met de online wereld verbindt.

We zijn uiteraard ontzettend benieuwd hoe onze bestaande en potentiële klanten reageren op de presentatie van onze oude en nieuwe diensten. We hopen je dan ook te mogen verwelkomen op onze stand. Alle feedback zullen we meenemen naar fase 4 van het #Smartlab.

Wordt vervolgd (op dit blog)…

De Ondernemers Vakdagen worden gehouden op dinsdag 8, woensdag 9 en donderdag 10 oktober in de Evenementen HAL Venray, De Voorde 30, Venray, Smartcheck is te vinden in de ‘startersstraat’ op stand 245. We verwelkomen je graag.

By | 2017-06-27T10:34:02+00:00 oktober 4th, 2013|Marketing algemeen|Reacties uitgeschakeld voor Smartcheck vernieuwt en presenteert #SMARTLAB (deel 1)