Retail marketing, innovatief met Smartcheck

Home/Marketing algemeen/Retail marketing, innovatief met Smartcheck

Retail marketing, innovatief met Smartcheck


Artikel over retail marketing in de Klaasstraat door Smartcheck

Retail marketing

Het retail marketing plan van Smartcheck is gepubliceerd in het Dagblad De Limburger en Limburgs Dagblad. Hier vind u een foto van het artikel en de originele tekst.

Op woensdag 16 oktober 2013 berichtte Dagblad de Limburg en Limburgs Dagblad over
het nieuwe O3 retail concept van Smartcheck in samenwerking met Media Group Limburg.

De winkelstraat moet een merk worden

Winkels zoeken klanten en kranten zoeken adverteerders. Op initiatief van onlinemarketingbedrijf Smartcheck hebben partijen in Venlo elkaar gevonden.

door Jos Bouten

 

de neerwaartse spiraal kunnen stoppen. Resultaat: een drie maanden durende proef, waarin alle partijen flink investeren. In het kort komt het erop neer dat de ondernemers van de Klaasstraat samen investeren in promotieactiviteiten in de krant, op internet en de sociale media. De Klaasstraat moet een merk worden. Van de 35 zaken in de winkelstraat, van oudsher bevolkt door zelfstandige ondernemers, doen er 26 mee. Een fraai resultaat als je beseft dat in veel winkelstraten ieder jaar steevast ruzie uitbreekt over de (betaling van) feestverlichting. „In deze straat doen de ondernemers al veel samen. Er zijn verschillende acties”, zegt bestuurslid John van de Sterren van de winkeliersvereniging. „Klopt”, zegt Marc Bartels van het bedrijf Smartcheck, gespecialiseerd in online marketing, dat de kar trekt. „Maar dat zijn losse flodders. Die zijn leuk, maar verbeteren het beeld en de positie van een winkelstraat niet. In de Klaasstraat werken ze fantastisch samen, maar een plan ontbreekt.”

„Wat ook ontbreekt is kennis en tijd”, zegt bestuurslid Van der Sterren. De commerciële afdeling van Dagblad De Limburger en Smartcheck ‘ontzorgen’ de ondernemer”, stelt accountmanager Jan Smolders van deze krant. En waar de samenwerking op uitloopt? Een eigen webwinkel voor de straat? „Alles is mogelijk”, zegt Van der Sterren.

Directeur Cees Wijnnobel van de Vereniging van Erkende Adviesbureau’s kent geen gelijksoortig experiment en is zeer positief. „Je ziet overal dat stadscentra leeglopen. Dit plan klinkt als een hoopvolle manier om tegenwicht te bieden.” Bartels stelt duidelijk dat de kosten voor de baat gaan, voor alle partijen. „Het moet drukker worden in de stad. Voor meer omzet kunnen wij niet zorgen, dat moet de ondernemer zelf doen”, zegt Bartels. Smartcheck legt er geld op toe maar heeft het exclusieve recht op het uitrollen van het concept in andere steden. Contacten zijn er al met Roermond en Sittard. De krant hoopt geld te gaan verdienen als de proef in Venlo slaagt en er inderdaad op dezelfde manier in andere steden gewerkt gaat worden. Marc Bartels is ervan overtuigd dat dit gaat lukken. „Het zou gek zijn als dit project geen effect had.”

(c)2013 – Dagblad De Limburger / Limburgs Dagblad, 16 oktober 2013

Nieuwsgierig geworden wat retail marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Smartcheck biedt dé oplossing voor hedendaagse retail marketingSteengoed Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.

Lees meer over dit nieuwe concept (Smartcheck O3 Retail Solutions) 

 

By | 2017-06-27T10:34:02+00:00 oktober 17th, 2013|Marketing algemeen|Reacties uitgeschakeld voor Retail marketing, innovatief met Smartcheck