SEO Trends voor 2015 – Deel 2

Voortgaand op ons vorig blog over de eerste zes SEO trends van 2015, nu een vervolg op deze SEO trends. Hoe kun je deze trends inzetten om ervoor te zorgen dat je website nog beter gevonden wordt in de Google zoekresultaten

7. Voicesearch

Steeds meer mensen beginnen Google te zien als een persoon waar ze tegen praten.  Ze stellen dus hun vraag en verwachten een antwoord. In plaats van het intoetsen van steekwoorden en dan zelf opzoek moeten naar hun antwoord, maken gebruikers gebruik van de Voice optie van Google door de zoekopdracht in te spreken. Zorg er dus voor dat jouw website de vragen van de bezoeker beantwoord zodat je hoger in de zoekresultaten naar boven komt.

8. De Knowledgegraph

Om verder te gaan op vorig punt komt Google dan ook met hun Knowledgegraph. Dit is het antwoord op een vraag die gesteld is door de zoeker en wordt bovenin de pagina van Google weergeven. Een voorbeeld van een Knowledgegraph is te zien in onderstaand voorbeeld.

Knowledgegraph

Zorg er dus voor dat je een duidelijke context schept, en een duidelijke structuur in je website hanteert. Zodat Google jouw website als relevant antwoord ziet op de vraag van de bezoeker en weergeeft in de Knowledgraph.

9. Ben “mobile friendly”

Het aantal mobiele gebruikers blijft groeien. Hierom heeft Google een Mobile Friendly label geïntroduceerd. Google weegt dus mee of je website gebruiksvriendelijk is voor mobiele apparaten. Zorg dus voor een aparte mobiele site of dat je website goed weergegeven wordt op mobiele apparaten.

10Adaptive en responsive websites.

Dit punt is een vervolg op het vorige punt over het aanpassen op apparaten. Responsive websites zijn websites die zich qua design aanpassen aan het apparaat van de gebruiker. Een adaptive website is een website waarbij niet alleen het design wordt aangepast maar ook de inhoud van de website. Zorg er dus voor dat je website zich aanpast aan het apparaat van de bezoeker, niet alleen qua design maar ook qua inhoud. Zorg er bijvoorbeeld voor dat er voor mobiele gebruikers een telefoonnummer staat waarop ze kunnen klikken terwijl er bij een browser gebruiker een contactformulier voor email aanwezig is.

11. Semantiek integreren in je website

Google wilt je website begrijpen, dus zorg ervoor dat Google je content begrijpt. Door middel van kleine stukjes code kan je Google duidelijk maken wat bijvoorbeeld een bepaalde afbeelding inhoudt. Google leest namelijk alleen tekst, en kan de inhoud van een afbeelding niet lezen, tenzij je dit zelf duidelijk maakt door middel van code. Dit helpt Google met het begrijpen van jouw website en zorgt voor een hogere positie in de Google ranking.

12. Gebruikersintentie

Google is benieuwd wat de intentie is van de gebruiker, wil de gebruiker bijvoorbeeld iets kopen, iets weten of juist iets doen. Maak Google duidelijk welke van deze intenties te vinden zijn op je website. Dit zal er voor zorgen dat je bij deze intenties hoger in de zoekresultaten komt te staan. Als je op jouw website bijvoorbeeld vluchtgegevens, parkeermogelijkheden en openbaar vervoer staat,  dan ziet Google dat jouw website gaat over “gaan” dus zal Google daar het zoekverkeer op afstemmen. Voeg dus toe over welke handeling je website gaat. Bied je informatie aan of verkoop je ook daadwerkelijk producten. Google houdt hier rekening mee in de ranking van de zoekresultaten.

Benieuwd geworden wat Smartchecked voor jou kan betekenen op het gebied van SEO of op een ander online marketing  aspect. Neem dan contact op met een van onze specialisten.

By | 2017-06-27T10:34:00+00:00 maart 26th, 2015|Marketing algemeen, Website optimalisatie|Reacties uitgeschakeld voor SEO Trends voor 2015 – Deel 2