• SEO

SEO Trends voor 2015 – Deel 1

Na eerder al in te zijn gegaan op de online marketing trends gaan we in de komende twee blogs dieper in op de 12 SEO trends voor 2015. Seph Fontane Pennock heeft onderzoek gedaan naar deze trends. SEO is dé manier om goed gevonden te worden op Google zonder geld uit te geven aan adverteren. Dit zijn dus ideale tips om zonder een groot marketingbudget toch gevonden te worden door je klanten, 18 procent van de klanten klikt namelijk op het eerste zoekresultaat.  In dit blog worden de eerste zes SEO trends van 2015, onderzocht door Seph Fontane Pennock, samengevat.

  1. Linkbuilding: Van “Express” naar “implied” links

Google heeft ervoor gezorgd dat websites niet meer met een hyperlink naar jouw website moeten vermelden om te zorgen voor linkbuilding, tegenwoordig is het al genoeg als websites jouw naam vermelden op hun website zonder hierbij een link te plaatsen. Hierdoor kan Google toch zien dat het om jouw website gaat. Dit zal het bij het vaak positief benoemen van je website zorgen voor een hogere plaatsing in de Google zoekmachine. Houd er dus rekening mee dat alle vermeldingen op het internet invloed hebben op de positie van jouw website.

 

  1. Maak gerichte en converterende content

Het zoveel mogelijk berichten plaatsen om maar boven in de zoekresultaten te komen is achterhaald. In plaats hiervan dien je te zorgen voor duidelijke berichten met een goede content. Google ziet namelijk hoelang de bezoekers van je website ook daadwerkelijk op je website zijn geweest. Hoe interessanter je content, hoe aandachtiger je bezoekers je berichten zullen lezen en hoe langer ze dus op de website blijven. Dit wordt beter gewaardeerd door Google.

 

  1. Shift de focus van technische SEO naar content strategie

SEO wordt steeds technischer, en er worden veel trucjes uitgehaald om het systeem van Google om de tuin te leiden. Echter worden de algoritmes van Google steeds intelligenter. Zolang wij proberen om het systeem van Google te slim af te zijn, zal Google deze systemen steeds verbeteren. Deze strijd zullen wij als mensen op de lange termijn verliezen. Zorg er dus voor dat je aan content strategie doet en je dingen schrijft over je vakgebied waar je veel van af weet, zodat Google jouw website zal blijven vinden op basis van de juiste inhoud.

 

  1. Ben SEOcial

De invloed van social media wordt in het algemeen steeds belangrijker. Ook op het gebied van de positie in de zoekresultaten.  Zorg er daarom voor dat content die je interessant vindt voor je bedrijf ook deelt op social media. Hierdoor kan jouw content snel opgenomen worden onder een zeer groot publiek. Actief zijn op social media heeft dus een positieve invloed op je ranking in Google.

 

  1. Reference queries: Houd ze te vriend

Zorg ervoor dat websites, zoals bepaalde blogs, die jouw content positief benoemen dit ook blijven doen. Onderhoud contact met deze websites en zorg dat er een goede link structuur bestaat tussen jou bedrijf en desbetreffende websites.

 

  1. Denk in onderwerpen in plaats van enkel in keywords

De systemen van Google worden steeds slimmer. Dit betekent dat Google steeds meer als mensen gaat denken. Als jij bijvoorbeeld intypt “een restaurant in Amsterdam”, dan krijg je ook daadwerkelijk een restaurant in de omgeving Amsterdam.  En wordt er niet uitgelegd wat “restaurant” betekent of wat er allemaal te doen is in Amsterdam. Google begrijpt dus wat klanten bedoelen en plaatst hun zoekwoorden in een bepaald onderwerp. Zorg er daarom ook voor dat je zelf denkt in onderwerpen en niet enkel in keywords.

 

Volgende keer gaan we verder in op de andere zes SEO trends voor 2015. Mocht je nu al geïnteresseerd zijn in wat Smartchecked voor jou kan betekenen op gebied van SEO neem dan contact op met een van onze professionals.

By | 2017-06-27T10:34:00+00:00 maart 5th, 2015|Marketing algemeen, Website optimalisatie|Reacties uitgeschakeld voor SEO Trends voor 2015 – Deel 1