Online marketing: de voordelen op een rij!

Naast de traditionele vormen van offline marketing is online marketing tegenwoordig onmisbaar om als bedrijf succesvol te zijn en blijven. Door online marketing slim in te zetten, kun je nieuwe kansen creëren en hiermee je omzet vergroten.

Is offline marketing overbodig geworden?

Absoluut niet! Offline marketing is zeker niet achterhaald of irrelevant geworden. Voor bepaalde doeleinden en doelgroepen is offline marketing nog steeds zeer belangrijk. Het beste is echter om deze offline marketingactiviteiten aan te vullen met online marketing activiteiten, om zo het optimale effect te bereiken.

Voordelen van online marketing ten opzichte van offline marketing?

Wat zijn dan de voordelen van online marketing ten opzichte van offline marketing? Wij zetten de belangrijkste voor je op een rijtje:

  • Meetbaarheid en snel leerproces. Je ziet bij online marketing direct wat het effect is. Alles is te meten en doordat je direct ziet wat wel en niet werkt, gaat het leerproces zeer snel. Zo test je verschillende mogelijkheden en sla je snel de juiste weg in.
  • Vergroten van bereik. Via online kanalen kun je veel meer mensen (tegelijkertijd) bereiken dan via de meeste offline kanalen.
  • Doelgerichter maken van het bereik. Bij het gebruik van online kanalen kan gericht worden op specifieke doelgroepen waardoor campagnes, acties en berichten veel effectiever zijn dan wanneer er gebruik wordt gemaakt van algemene doelgroepen via offline kanalen. Vergelijk bijvoorbeeld het uitdelen van een flyer in de stad met het tonen van een advertentie via Facebook aan enkel en alleen jouw doelgroep.
  • De kosten van een online campagne zijn vaak vele male lager dan van offline activiteiten. Dit komt mede doordat je zeer specifiek je doelgroep kunt bereiken (zie vorige punt) en je dus geen onnodige kosten kwijt bent aan mensen buiten je doelgroep.
  • Bij offline marketing ben jij vaak slechts de zender en de (potentiële) klant slechts de ontvanger. In de online omgeving is interactie mogelijk, waardoor de klant ook kan zenden en jij als bedrijf ook feedback ontvangt.

Meer weten over hoe jij je bestaande offline marketing activiteiten kunt uitbreiden en versterken met online marketing? Neem contact op met een van onze specialisten.

By | 2015-01-22T19:08:09+00:00 januari 22nd, 2015|Marketing algemeen|Reacties uitgeschakeld voor Online marketing: de voordelen op een rij!