DE Social media trends voor 2012 – deel 3

//DE Social media trends voor 2012 – deel 3

DE Social media trends voor 2012 – deel 3

Dit is alweer het laatste deel over de social media trends voor 2012. In de vorige blog zijn er een aantal opmerkelijke trends voorbij gekomen,  zoals de groei van social gaming en locatie gebaseerde diensten. In deze blog de laatste social media trends voor 2012.

1. Groepsaankoop sites voegen locatie gebaseerde diensten toe
Groepsaankoop websites (zoals Groupon) zullen niet verdwijnen, maar bedrijven krijgen meer besef om het in te zetten. Oftewel: bedrijven nemen de kans om potentiële klanten iets te laten proberen tegen een zeer gereduceerd tarief in de hoop op terugkerende klanten. Nieuwe waarde kan worden toegevoegd door de integratie met locatie gebaseerde diensten, die gebruikers waarschuwt voor deals in de buurt.

2. Interactie met live-tv in social media
Live tv-shows zullen reageren op de interactie van gebruikers, zoals stemmen, suggesties. Wij hebben het vermogen om invloed uit te oefenen op sociale netwerken door real-time feedback. Tv is overal via mobiele apps.

3. Nieuws wordt sociaal
Nieuwssites zullen geleidelijk worden vervangen door applicaties geïntegreerd met social media technologie zoals Facebook Open Graph. Hoewel dit niet direct gebeurt, is het al aan de gang. Mensen lezen het nieuws uit hun favoriete applicaties zoals iPad’s Flipboard of Washington Post Social Reader. We kijken naar aanbevelingen en lezen dezelfde dingen die onze vrienden lezen.

4. Mobiele apps worden socialer
Nieuwe succesvolle mobiele apps zullen worden geïntegreerd met sociale netwerken om het delen te vereenvoudigen. Wij zullen beïnvloed worden door suggesties en aanbevelingen van onze vrienden en collega’s.

5. Grotere invloed van social media op recruitment
Het recruitmentproces is de afgelopen jaren onder invloed van online ontwikkelingen sterk veranderd. Kandidaten verwachten steeds meer activiteit van de recruiters, zoals voorbereid een interactief in dialoog te gaan. Een mogelijkheden staat tegenwoordig ter beschikking om het proces te ondersteunen.

6. Steeds meer bedrijven maken gebruik van sociale media sites voor grootschalige acties.
Hoewel er al enkele grote voorbeelden van bedrijven zijn die gebruik maken van sociale media sites zoals Facebook om acties te organiseren, zullen we steeds meer bedrijven te zien krijgen die spannende en creatieve competities lanceren via sociale media. Dit vooral om ze echt te onderscheiden van hun concurrenten. Organiseren van acties is een uitstekende manier van het bevorderen van een nieuw publiek via sociale media kanalen en zelfs op uw eigen website. Ze bieden u een opwindende manier om berichten over uw merk en producten aan een groot aantal potentiële nieuwe klanten te communiceren.

7. Social media krijgt prominente invloed op de resultaten van zoekmachines
Naast de traditionele inhoud van de website van een bedrijf en blogs voor relevante zoekwoorden, zullen zoekmachines ook de resultaten van sociale netwerken zoals Facebook, Twitter en LinkedIn indexeren. Als we online zoeken, krijgen we steeds vaker real-time informatie van blogs Facebook, Twitter en reviews.

8. Social music
Er komen steeds meer social music services zoals Spotify, Mog en Rdio. Met een klik is het mogelijk om je favoriete muziek te delen met anderen. De vraag is houdt het verdienmodel stand?

9. Social travelling
Door social media wordt het steeds eenvoudiger gelijkgestemden te vinden en ervaringen met elkaar te delen. Bij ‘social travelling’ staat delen centraal: men vindt elkaar via een bepaalde groep en deelt ervaringen en foto’s. Zo kan iedereen een kijkje nemen in het leven van de reiziger die zich geheel inleeft in de cultuur van zijn bestemming

Dit waren alweer de laatste social media trends voor 2012.

Wat denk jij dat er zal gebeuren in 2012 online? Laat het ons weten!

Dit is alweer het laatste deel over de social media trends voor 2012. In de vorige blog zijn er een aantal opmerkelijke trends voorbij gekomen,  zoals de groei van social gaming en locatie gebaseerde diensten. In deze blog de laatste social media trends voor 2012.

1. Groepsaankoop sites voegen locatie gebaseerde diensten toe
Groepsaankoop websites (zoals Groupon) zullen niet verdwijnen, maar bedrijven krijgen meer besef om het in te zetten. Oftewel: bedrijven nemen de kans om potentiële klanten iets te laten proberen tegen een zeer gereduceerd tarief in de hoop op terugkerende klanten. Nieuwe waarde kan worden toegevoegd door de integratie met locatie gebaseerde diensten, die gebruikers waarschuwt voor deals in de buurt.

2. Interactie met live-tv in social media
Live tv-shows zullen reageren op de interactie van gebruikers, zoals stemmen, suggesties. Wij hebben het vermogen om invloed uit te oefenen op sociale netwerken door real-time feedback. Tv is overal via mobiele apps.

3. Nieuws wordt sociaal
Nieuwssites zullen geleidelijk worden vervangen door applicaties geïntegreerd met social media technologie zoals Facebook Open Graph. Hoewel dit niet direct gebeurt, is het al aan de gang. Mensen lezen het nieuws uit hun favoriete applicaties zoals iPad’s Flipboard of Washington Post Social Reader. We kijken naar aanbevelingen en lezen dezelfde dingen die onze vrienden lezen.

4. Mobiele apps worden socialer
Nieuwe succesvolle mobiele apps zullen worden geïntegreerd met sociale netwerken om het delen te vereenvoudigen. Wij zullen beïnvloed worden door suggesties en aanbevelingen van onze vrienden en collega’s.

5. Grotere invloed van social media op recruitment
Het recruitmentproces is de afgelopen jaren onder invloed van online ontwikkelingen sterk veranderd. Kandidaten verwachten steeds meer activiteit van de recruiters, zoals voorbereid een interactief in dialoog te gaan. Een mogelijkheden staat tegenwoordig ter beschikking om het proces te ondersteunen.

6. Steeds meer bedrijven maken gebruik van sociale media sites voor grootschalige acties.
Hoewel er al enkele grote voorbeelden van bedrijven zijn die gebruik maken van sociale media sites zoals Facebook om acties te organiseren, zullen we steeds meer bedrijven te zien krijgen die spannende en creatieve competities lanceren via sociale media. Dit vooral om ze echt te onderscheiden van hun concurrenten. Organiseren van acties is een uitstekende manier van het bevorderen van een nieuw publiek via sociale media kanalen en zelfs op uw eigen website. Ze bieden u een opwindende manier om berichten over uw merk en producten aan een groot aantal potentiële nieuwe klanten te communiceren.

7. Social media krijgt prominente invloed op de resultaten van zoekmachines
Naast de traditionele inhoud van de website van een bedrijf en blogs voor relevante zoekwoorden, zullen zoekmachines ook de resultaten van sociale netwerken zoals Facebook, Twitter en LinkedIn indexeren. Als we online zoeken, krijgen we steeds vaker real-time informatie van blogs Facebook, Twitter en reviews.

8. Social music
Er komen steeds meer social music services zoals Spotify, Mog en Rdio. Met een klik is het mogelijk om je favoriete muziek te delen met anderen. De vraag is houdt het verdienmodel stand?

9. Social travelling
Door social media wordt het steeds eenvoudiger gelijkgestemden te vinden en ervaringen met elkaar te delen. Bij ‘social travelling’ staat delen centraal: men vindt elkaar via een bepaalde groep en deelt ervaringen en foto’s. Zo kan iedereen een kijkje nemen in het leven van de reiziger die zich geheel inleeft in de cultuur van zijn bestemming

Dit waren alweer de laatste social media trends voor 2012.

Wat denk jij dat er zal gebeuren in 2012 online? Laat het ons weten!

Dit is alweer het laatste deel over de social media trends voor 2012. In de vorige blog zijn er een aantal opmerkelijke trends voorbij gekomen,  zoals de groei van social gaming en locatie gebaseerde diensten. In deze blog de laatste social media trends voor 2012.

1. Groepsaankoop sites voegen locatie gebaseerde diensten toe
Groepsaankoop websites (zoals Groupon) zullen niet verdwijnen, maar bedrijven krijgen meer besef om het in te zetten. Oftewel: bedrijven nemen de kans om potentiële klanten iets te laten proberen tegen een zeer gereduceerd tarief in de hoop op terugkerende klanten. Nieuwe waarde kan worden toegevoegd door de integratie met locatie gebaseerde diensten, die gebruikers waarschuwt voor deals in de buurt.

2. Interactie met live-tv in social media
Live tv-shows zullen reageren op de interactie van gebruikers, zoals stemmen, suggesties. Wij hebben het vermogen om invloed uit te oefenen op sociale netwerken door real-time feedback. Tv is overal via mobiele apps.

3. Nieuws wordt sociaal
Nieuwssites zullen geleidelijk worden vervangen door applicaties geïntegreerd met social media technologie zoals Facebook Open Graph. Hoewel dit niet direct gebeurt, is het al aan de gang. Mensen lezen het nieuws uit hun favoriete applicaties zoals iPad’s Flipboard of Washington Post Social Reader. We kijken naar aanbevelingen en lezen dezelfde dingen die onze vrienden lezen.

4. Mobiele apps worden socialer
Nieuwe succesvolle mobiele apps zullen worden geïntegreerd met sociale netwerken om het delen te vereenvoudigen. Wij zullen beïnvloed worden door suggesties en aanbevelingen van onze vrienden en collega’s.

5. Grotere invloed van social media op recruitment
Het recruitmentproces is de afgelopen jaren onder invloed van online ontwikkelingen sterk veranderd. Kandidaten verwachten steeds meer activiteit van de recruiters, zoals voorbereid een interactief in dialoog te gaan. Een mogelijkheden staat tegenwoordig ter beschikking om het proces te ondersteunen.

6. Steeds meer bedrijven maken gebruik van sociale media sites voor grootschalige acties.
Hoewel er al enkele grote voorbeelden van bedrijven zijn die gebruik maken van sociale media sites zoals Facebook om acties te organiseren, zullen we steeds meer bedrijven te zien krijgen die spannende en creatieve competities lanceren via sociale media. Dit vooral om ze echt te onderscheiden van hun concurrenten. Organiseren van acties is een uitstekende manier van het bevorderen van een nieuw publiek via sociale media kanalen en zelfs op uw eigen website. Ze bieden u een opwindende manier om berichten over uw merk en producten aan een groot aantal potentiële nieuwe klanten te communiceren.

7. Social media krijgt prominente invloed op de resultaten van zoekmachines
Naast de traditionele inhoud van de website van een bedrijf en blogs voor relevante zoekwoorden, zullen zoekmachines ook de resultaten van sociale netwerken zoals Facebook, Twitter en LinkedIn indexeren. Als we online zoeken, krijgen we steeds vaker real-time informatie van blogs Facebook, Twitter en reviews.

8. Social music
Er komen steeds meer social music services zoals Spotify, Mog en Rdio. Met een klik is het mogelijk om je favoriete muziek te delen met anderen. De vraag is houdt het verdienmodel stand?

9. Social travelling
Door social media wordt het steeds eenvoudiger gelijkgestemden te vinden en ervaringen met elkaar te delen. Bij ‘social travelling’ staat delen centraal: men vindt elkaar via een bepaalde groep en deelt ervaringen en foto’s. Zo kan iedereen een kijkje nemen in het leven van de reiziger die zich geheel inleeft in de cultuur van zijn bestemming

Dit waren alweer de laatste social media trends voor 2012.

Wat denk jij dat er zal gebeuren in 2012 online? Laat het ons weten!

By | 2017-06-27T10:34:05+00:00 januari 9th, 2012|Social media|Reacties uitgeschakeld voor DE Social media trends voor 2012 – deel 3