DE Social media trends voor 2012 – deel 2

//DE Social media trends voor 2012 – deel 2

DE Social media trends voor 2012 – deel 2

In de vorige blog zijn er een aantal opmerkelijke trends voorbij gekomen, zoals de intergratie van social media in marketing en direct kopen via social media kanalen. In deze blog meer social media trends voor 2012.

1. Social media ROI is een must
Bedrijven willen resultaat zien van hun investeringen in social media. Toch worden de resultaten van social media nauwelijks gemeten. Social media ROI (return on investment) is een hot topic, maar minder dan de helft van de marketeers zien hiervan het rapport. We zien dat de budgetten groeien en “sociaal zijn” steeds belangrijker wordt binnen de marketing

2. Opkomst van branded content
Merken moeten zich richten op de content (inhoud) die goed genoeg is om gedeeld te worden. Meestal heeft content dat veel mensen aanspreekt een lange houdbaarheid, kan worden hergebruikt in verschillende kanalen en heeft een hogere waarde voor klanten.  Het zou niet verrassend zijn als sommige merken content creatie verkiezen boven adverteren.

3. Het integreren van sociale media op corporate websites
Merken starten grootschalige integratie van sociale media op hun digitale terrein. Grote merken zullen gebruik maken van sociale media en user generated content om zich te verbinden met klanten. Dit zal hen helpen zich te koppelen aan de fans door het voeren van online dialogen.

4. Content aggregatie
Informatie-explosie heeft gezorgd voor verdeling van de aandacht aan verschillende onderwerpen. Tegenwoordig willen mensen juist een snel overzicht van wat belangrijk is en gemakkelijk vinden wat ze nodig hebben. Aggregatie (samenstellen van content) gaat een grote rol spelen en bedrijven gaan informatie filteren om aan de verwachting van de klanten te voldoen. Nieuws aggregatie apps zoals Flipboard en magazine apps zien dit als een kans op een nieuwe markt.

5. Social media advertising zal groeien
Social media kanalen zijn zelf ook op zoek naar winst. Facebook, LinkedIn, Twitter en anderen social media kanalen zijn op zoek naar manier om meer marketing boodschappen weer te geven aan hun gebruikers. Social media is leuk, maar de makers ervan willen natuurlijk ook wat aan verdienen. Dit zal de budgetten gewijd aan de social media reclame verhogen.

6. Mobilisatie van websites
Niet echt een social media onderdeel, maar bedrijven maken hun websites mobiel. 10 jaar geleden maakten bedrijven websites, omdat iedereen dat deed. Tegenwoordig maken bedrijven hun sites mobiel, omdat iedereen dat doet. Mensen zullen meer gebruik maken van sociale netwerk om berichten te versturen dan reguliere e-mail of instant messaging.

7. Social gaming zal groeien en versterkt de invloed op de echte wereld
Social Media Games hebben meer spelers dan de prime time tv-shows kijkers. Game advertenties en branded game items zullen belangrijke promotiemiddelen worden. Als social media steeds mobieler wordt zal social gaming volgen. Dit betekent dat de games die worden gehost op sociale netwerken, zoals Zynga en EA op Facebook, kunnen worden afgespeeld op mobiele apparaten. Dit soort games worden on-the-go gespeeld – wanneer je reist met de bus, zittend in een saai college of wanneer je wacht op je lunch. Social gaming zal worden geïntegreerd met het echte leven, zodat offline handelingen effect hebben in de virtuele wereld. De potentiële groei van mobiele social gaming zal enorm zijn.

8. Locatie! Locatie! Locatie!
Locatie gebaseerde diensten groeien hard. Lokale informatie, recensies, coupons, loyaliteitsprogramma’s.  Allemaal verbonden met jouw sociale benodigdheden. We zijn op weg naar een tijdperk van real-time behoefte aan informatie. Meer en meer mensen zullen kijken naar aanbevelingen over nabijgelegen restaurants, bars, hotels, enz. Locatie gebaseerde diensten zullen deel uitmaken van een groot aantal marketing campagnes.

9. Het meeste social media gebruik zal plaatsvinden op mobiele apparaten
Social media is real time en mensen delen de inhoud wanneer er iets gebeurt!  Wanneer de smartphones de grote menigte bereikt (nu 42% van alle consumenten) en tablets (8%) steeds populairder worden, zal het delen van content richting mobiele apparaten gaan. De grenzen vervagen! Je zal altijd verbonden zijn met social media, het maakt niet uit waar je bent!

Zo! Dat waren weer een aantal trends voor 2012.

Wat denk jij dat er zal gebeuren in 2012 online? Laat het ons weten!

In het laatste deel meer social media trends!

In de vorige blog zijn er een aantal opmerkelijke trends voorbij gekomen, zoals de intergratie van social media in marketing en direct kopen via social media kanalen. In deze blog meer social media trends voor 2012.

1. Social media ROI is een must
Bedrijven willen resultaat zien van hun investeringen in social media. Toch worden de resultaten van social media nauwelijks gemeten. Social media ROI (return on investment) is een hot topic, maar minder dan de helft van de marketeers zien hiervan het rapport. We zien dat de budgetten groeien en “sociaal zijn” steeds belangrijker wordt binnen de marketing

2. Opkomst van branded content
Merken moeten zich richten op de content (inhoud) die goed genoeg is om gedeeld te worden. Meestal heeft content dat veel mensen aanspreekt een lange houdbaarheid, kan worden hergebruikt in verschillende kanalen en heeft een hogere waarde voor klanten.  Het zou niet verrassend zijn als sommige merken content creatie verkiezen boven adverteren.

3. Het integreren van sociale media op corporate websites
Merken starten grootschalige integratie van sociale media op hun digitale terrein. Grote merken zullen gebruik maken van sociale media en user generated content om zich te verbinden met klanten. Dit zal hen helpen zich te koppelen aan de fans door het voeren van online dialogen.

4. Content aggregatie
Informatie-explosie heeft gezorgd voor verdeling van de aandacht aan verschillende onderwerpen. Tegenwoordig willen mensen juist een snel overzicht van wat belangrijk is en gemakkelijk vinden wat ze nodig hebben. Aggregatie (samenstellen van content) gaat een grote rol spelen en bedrijven gaan informatie filteren om aan de verwachting van de klanten te voldoen. Nieuws aggregatie apps zoals Flipboard en magazine apps zien dit als een kans op een nieuwe markt.

5. Social media advertising zal groeien
Social media kanalen zijn zelf ook op zoek naar winst. Facebook, LinkedIn, Twitter en anderen social media kanalen zijn op zoek naar manier om meer marketing boodschappen weer te geven aan hun gebruikers. Social media is leuk, maar de makers ervan willen natuurlijk ook wat aan verdienen. Dit zal de budgetten gewijd aan de social media reclame verhogen.

6. Mobilisatie van websites
Niet echt een social media onderdeel, maar bedrijven maken hun websites mobiel. 10 jaar geleden maakten bedrijven websites, omdat iedereen dat deed. Tegenwoordig maken bedrijven hun sites mobiel, omdat iedereen dat doet. Mensen zullen meer gebruik maken van sociale netwerk om berichten te versturen dan reguliere e-mail of instant messaging.

7. Social gaming zal groeien en versterkt de invloed op de echte wereld
Social Media Games hebben meer spelers dan de prime time tv-shows kijkers. Game advertenties en branded game items zullen belangrijke promotiemiddelen worden. Als social media steeds mobieler wordt zal social gaming volgen. Dit betekent dat de games die worden gehost op sociale netwerken, zoals Zynga en EA op Facebook, kunnen worden afgespeeld op mobiele apparaten. Dit soort games worden on-the-go gespeeld – wanneer je reist met de bus, zittend in een saai college of wanneer je wacht op je lunch. Social gaming zal worden geïntegreerd met het echte leven, zodat offline handelingen effect hebben in de virtuele wereld. De potentiële groei van mobiele social gaming zal enorm zijn.

8. Locatie! Locatie! Locatie!
Locatie gebaseerde diensten groeien hard. Lokale informatie, recensies, coupons, loyaliteitsprogramma’s.  Allemaal verbonden met jouw sociale benodigdheden. We zijn op weg naar een tijdperk van real-time behoefte aan informatie. Meer en meer mensen zullen kijken naar aanbevelingen over nabijgelegen restaurants, bars, hotels, enz. Locatie gebaseerde diensten zullen deel uitmaken van een groot aantal marketing campagnes.

9. Het meeste social media gebruik zal plaatsvinden op mobiele apparaten
Social media is real time en mensen delen de inhoud wanneer er iets gebeurt!  Wanneer de smartphones de grote menigte bereikt (nu 42% van alle consumenten) en tablets (8%) steeds populairder worden, zal het delen van content richting mobiele apparaten gaan. De grenzen vervagen! Je zal altijd verbonden zijn met social media, het maakt niet uit waar je bent!

Zo! Dat waren weer een aantal trends voor 2012.

Wat denk jij dat er zal gebeuren in 2012 online? Laat het ons weten!

In het laatste deel meer social media trends!

In de vorige blog zijn er een aantal opmerkelijke trends voorbij gekomen, zoals de intergratie van social media in marketing en direct kopen via social media kanalen. In deze blog meer social media trends voor 2012.

1. Social media ROI is een must
Bedrijven willen resultaat zien van hun investeringen in social media. Toch worden de resultaten van social media nauwelijks gemeten. Social media ROI (return on investment) is een hot topic, maar minder dan de helft van de marketeers zien hiervan het rapport. We zien dat de budgetten groeien en “sociaal zijn” steeds belangrijker wordt binnen de marketing

2. Opkomst van branded content
Merken moeten zich richten op de content (inhoud) die goed genoeg is om gedeeld te worden. Meestal heeft content dat veel mensen aanspreekt een lange houdbaarheid, kan worden hergebruikt in verschillende kanalen en heeft een hogere waarde voor klanten.  Het zou niet verrassend zijn als sommige merken content creatie verkiezen boven adverteren.

3. Het integreren van sociale media op corporate websites
Merken starten grootschalige integratie van sociale media op hun digitale terrein. Grote merken zullen gebruik maken van sociale media en user generated content om zich te verbinden met klanten. Dit zal hen helpen zich te koppelen aan de fans door het voeren van online dialogen.

4. Content aggregatie
Informatie-explosie heeft gezorgd voor verdeling van de aandacht aan verschillende onderwerpen. Tegenwoordig willen mensen juist een snel overzicht van wat belangrijk is en gemakkelijk vinden wat ze nodig hebben. Aggregatie (samenstellen van content) gaat een grote rol spelen en bedrijven gaan informatie filteren om aan de verwachting van de klanten te voldoen. Nieuws aggregatie apps zoals Flipboard en magazine apps zien dit als een kans op een nieuwe markt.

5. Social media advertising zal groeien
Social media kanalen zijn zelf ook op zoek naar winst. Facebook, LinkedIn, Twitter en anderen social media kanalen zijn op zoek naar manier om meer marketing boodschappen weer te geven aan hun gebruikers. Social media is leuk, maar de makers ervan willen natuurlijk ook wat aan verdienen. Dit zal de budgetten gewijd aan de social media reclame verhogen.

6. Mobilisatie van websites
Niet echt een social media onderdeel, maar bedrijven maken hun websites mobiel. 10 jaar geleden maakten bedrijven websites, omdat iedereen dat deed. Tegenwoordig maken bedrijven hun sites mobiel, omdat iedereen dat doet. Mensen zullen meer gebruik maken van sociale netwerk om berichten te versturen dan reguliere e-mail of instant messaging.

7. Social gaming zal groeien en versterkt de invloed op de echte wereld
Social Media Games hebben meer spelers dan de prime time tv-shows kijkers. Game advertenties en branded game items zullen belangrijke promotiemiddelen worden. Als social media steeds mobieler wordt zal social gaming volgen. Dit betekent dat de games die worden gehost op sociale netwerken, zoals Zynga en EA op Facebook, kunnen worden afgespeeld op mobiele apparaten. Dit soort games worden on-the-go gespeeld – wanneer je reist met de bus, zittend in een saai college of wanneer je wacht op je lunch. Social gaming zal worden geïntegreerd met het echte leven, zodat offline handelingen effect hebben in de virtuele wereld. De potentiële groei van mobiele social gaming zal enorm zijn.

8. Locatie! Locatie! Locatie!
Locatie gebaseerde diensten groeien hard. Lokale informatie, recensies, coupons, loyaliteitsprogramma’s.  Allemaal verbonden met jouw sociale benodigdheden. We zijn op weg naar een tijdperk van real-time behoefte aan informatie. Meer en meer mensen zullen kijken naar aanbevelingen over nabijgelegen restaurants, bars, hotels, enz. Locatie gebaseerde diensten zullen deel uitmaken van een groot aantal marketing campagnes.

9. Het meeste social media gebruik zal plaatsvinden op mobiele apparaten
Social media is real time en mensen delen de inhoud wanneer er iets gebeurt!  Wanneer de smartphones de grote menigte bereikt (nu 42% van alle consumenten) en tablets (8%) steeds populairder worden, zal het delen van content richting mobiele apparaten gaan. De grenzen vervagen! Je zal altijd verbonden zijn met social media, het maakt niet uit waar je bent!

Zo! Dat waren weer een aantal trends voor 2012.

Wat denk jij dat er zal gebeuren in 2012 online? Laat het ons weten!

In het laatste deel meer social media trends!

By | 2017-06-27T10:34:05+00:00 december 29th, 2011|Social media|Reacties uitgeschakeld voor DE Social media trends voor 2012 – deel 2