Communicatie ontwikkelingen met Google

//Communicatie ontwikkelingen met Google
  • Google apps

Communicatie ontwikkelingen met Google

Handige communicatie ontwikkelingen voor bedrijven

Google is de grootste zoekmachine ter wereld. ‘Even googlen’ is een ingeburgerde term geworden. Voor bedrijven en organisaties zijn Google tools en Google apps ontwikkeld die het werken een stuk gemakkelijker kunnen maken en zo profiteer je als ondernemer van de laatste communicatie ontwikkelingen. Google Alerts, Google trends, Google Maps en Google Plus zijn een paar voorbeelden van deze handige tools. Google trends en Google Alerts houden jouw op de hoogte van interessante online topics en veel gebruikte zoekwoorden. Met Google Maps en Google Plus kun je zelf aan de slag om jouw zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten. Door slim gebruik te maken deze tools en in te spelen op deze communicatie ontwikkelingen komt dit de zoekmachine optimalisatie van de onderneming ten goede waardoor je als bedrijf een hogere ranking krijgt in Google. Hieronder worden de Google tools en apps stuk voor stuk toegelicht.

Google Alerts

Google Alerts is een handige gratis tool van Google. Weet jij als ondernemer wat er over je bedrijf gezegd wordt? Weet jij wat de concurrent doet of wat er over de concullega geschreven wordt op het web? Met Google alerts hoef je niet zelf het web af te struinen naar deze informatie, maar komt de informatie van zelf naar jou toe. Je kunt instellen van welke zoekwoorden je op de hoogte gehouden wilt worden (bv. dus je bedrijfsnaam) en zo ontvang je up-to-date meldingen over alles wat hierover geschreven wordt. Je kunt als ondernemer dus dagelijks op de hoogte worden gehouden wat er over jouw bedrijf geschreven wordt op internet. Denk bijvoorbeeld aan recensies die online geplaatst worden of berichten waarin jouw bedrijf genoemd wordt. Zo kun je inspelen en reageren op berichten of ontwikkelingen die jouw bedrijf ten goede komen. Blijf dus, met weinig moeite, gratis op de hoogte van relevante informatie uit je omgeving.

Google trends

Trends Google Plus

Waar Google Alerts informatie levert over door jouw gekozen zoekwoorden, biedt Google Trends een compleet overzicht van de laatste trends en ontwikkelingen binnen zoekwoorden en trending topics. Google trends levert deze informatie op basis van populaire opdrachten binnen Google.

Voor ondernemers is Google trends een bron van informatie. Je kunt heel gemakkelijk zoekwoorden en trends vergelijken en op de hoogte blijven de laatste van communicatie ontwikkelingen. Je kunt deze zoekwoorden integreren in je eigen externe communicatie richting klanten en potentiële klanten. Zo wordt je niet alleen gevonden op wat jij als bedrijf te bieden hebt, maar ben je als bedrijf ook beter vindbaar en zichtbaar op andere zoekwoorden. Daarmee verbreed je het draagvlak van jouw vindbaarheid en zichtbaarheid en bereik je een grotere doelgroep dan voorheen.

Google Plus en Google Maps

Google Plus is de sociale laag van Google. De gebruiker kan foto’s, berichten en links delen met zijn Google contacten. Als lokaal bedrijf kun je ook een Google Plus pagina aanmaken. Dit kun je zien als een online visitekaartje en verlengstuk van je website. Wanneer mensen zoeken op bedrijven in Google is de Google Plus pagina van dat bedrijf een van de eerste dingen die naar voren komt, zie het voorbeeld hieronder.

Heeft jouw bedrijf een goed ingerichte Google Plus pagina dan komt dat de vindbaarheid en zichtbaarheid van jouw bedrijf binnen zoekresultaten in Google ten goede. Als iemand jouw bedrijf zoekt, en je hebt een Google Plus pagina, dan is deze informatie dus rechts in beeld zichtbaar bij de zoekresultaten van Google.

Let op: voor elk bedrijf dat zich inschrijft bij de KVK wordt automatisch een Google Plus pagina aangemaakt en is op deze manier automatisch zichtbaar in Google Maps. Als je je vindbaarheid en zichtbaarheid wilt verbeteren dan moet je eenmalig je Google Plus account claimen door in te loggen met de Google account van je bedrijf, daardoor integreer en combineer je Google Plus en Google Maps voor jouw bedrijf. Dan is in Google Plus, in Google Search en op Google Maps consistente informatie over jouw bedrijf zichtbaar en vindbaar. Claim je je Google Plus account niet dan vult Google automatisch de pagina in met beschikbare informatie binnen Google over jouw bedrijf, dit kan dus ook foutieve informatie zijn. Zorg er dus voor dat je de pagina claimt en zo de bezoeker van de juiste informatie kunt voorzien.

Google Maps en Google Plus

Met Google Plus worden de voordelen van Google Maps aangevuld met de Google Plus bedrijfspagina. De slimme communicatie ontwikkelingen van Google komen samen in Google Plus.  In de zoekresultaten van Google staat dus niet meer alleen een map met jouw locatie maar zijn ook foto’s, contact gegevens en recensies zichtbaar die op jouw Google Plus bedrijfspagina staan en in de zoekresultaten staat niet alleen jouw bedrijfswebsite of advertentie maar op de tweede plek staat een verwijzing naar Google Maps.

Google en Google Tools worden voor ondernemers steeds belangrijker. Door slim gebruik te maken van de communicatie ontwikkelingen van Google ben je als ondernemer snel beter vindbaar en zichtbaar. Wij bij Smartcheck ervaren dagelijks de voordelen en mogelijkheden van Google en haar tools. Met succes introduceren wij het gebruik van Google bij onze klanten. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden en voordelen van een betere vindbaarheid en zichtbaarheid? Neem dan gerust contact met ons op.

By | 2017-06-27T10:34:01+00:00 april 16th, 2014|Marketing algemeen|Reacties uitgeschakeld voor Communicatie ontwikkelingen met Google