Bloggen voor ondernemers

//Bloggen voor ondernemers

Bloggen voor ondernemers

Een blog boost jouw zichtbaarheid en vindbaarheid

Voor sommige mensen klinkt bloggen misschien ouderwets. In de zero’s blogden we, nu hebben we toch Facebook? De toegevoegde waarde van een blog aan jouw website wordt echter onderschat. Bloggen is één van de meest simpele manieren om de relevantie van jouw website in Google te vergroten. Daarnaast bereik je met bloggen je doelgroep op een hele andere manier dan met adverteren op Facebook of in Google. Hieronder worden een aantal handige tips en redenen voor bloggen besproken.

Waarom bloggen?

Het schrijven van een persoonlijk blog is in eerste instantie een snelle manier om je mening te geven. Bloggen voor jouw bedrijf gaat echter een stapje verder. Allereerst is alleen bloggen over de voordelen van jouw bedrijf niet verstandig. Waarom? Google en lezers raken dan al snel uitgekeken op jouw blogs, en verwachten relevante informatie van je, in plaats van een eindeloos verhaal over je aanbiedingen en producten of diensten. Gebruik als ondernemer zijnde bloggen als een manier om interessante verhalen over jouw vakgebied onder de aandacht te brengen. Laat zien dat je een expert bent op aan jouw bedrijf gerelateerde interessante onderwerpen. Zo speel je in op de interesse van jouw doelgroep en vergroot je jouw vindbaarheid en zichtbaarheid in Google. Dit laatste is erg belangrijk. Door regelmatig een nieuw blog op je website te plaatsen, blijft Google zien dat er steeds nieuwe en relevante content aan je website wordt toegevoegd, dit is goed voor je ranking.

Slim bloggen

Bij het bloggen voor jouw bedrijfswebsite zijn er een paar handige trucjes die je kunt gebruiken:

1)     Kies 1 longtailkeyword relevant voor jouw vakgebied en bedrijf, waar je graag op gevonden wilt worden.

2)     Verwerk dit keyword in ieder geval in de titel, subtitel, inleiding en (afhankelijk van de lengte van het blog) nog een aantal keer in de bodytekst. Dit versterkt de vindbaarheid van je blog en tegelijkertijd van je website in Google.

3)     Het is al een keer genoemd, maar schrijf niet alleen over de voordelen van jouw bedrijf. Speel in op trends en ontwikkelingen gerelateerd aan jouw onderneming. Zo vergroot je de relevantie van het blog en daarmee van je website in Google.

4)     Integreer bloggen in je zoekmachine optimalisatie strategie. Kies zorgvuldig de onderwerpen en zorg voor een structuur in de blog planning. Zo onthoud je doelgroep bijvoorbeeld dat er elke maand een nieuw blog wordt geplaatst.

5)     Plaats het blog op het domein van je website. Niet op een sub domein. Zo vergroot je en versterk je de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website in Google.

6)     Koppel je blog aan je online platforms. Zo wordt de plaatsing van je blog onder de aandacht gebracht van jouw doelgroep en bereik je meerdere mensen. Ook krijg je zo weer relevante links naar je eigen website: goed voor de vindbaarheid!

Bloggen is niet ouderwets, bloggen is ‘in’. Bloggen vergroot de relevantie van jouw website in de Google search ranking, daarmee vergroot je de zichtbaarheid en vindbaarheid van jouw onderneming. Bloggen vergroot ook de interactie met je doelgroep. Gebruik je blog slim door in te spelen op trends en ontwikkelingen, combineer dit met bovengenoemde tips en trucjes en je zult merken dat bloggen een slimme en effectieve toevoeging is op de SEO strategie van jouw bedrijf.

Meer weten of hulp nodig? Neem contact op met een van onze online marketing experts!

By | 2017-06-27T10:34:00+00:00 september 2nd, 2014|Marketing algemeen|Reacties uitgeschakeld voor Bloggen voor ondernemers