Was jij op de hoogte van deze feitjes? Handig voor je kerstcampagnes!

De laatste jaren stijgt het aantal mensen dat online kerstinkopen doet continue. Wie is er tegenwoordig niet online actief? Toch liggen er nog grote kansen voor bedrijven die online verkopen. Maar waarom zou je je focussen op online kopers? Nou, dit is waarom!

Wist je dat… 49% van de kopers Facebook gebruikt ter inspiratie voor hun kerstinkopen?

Bijna de helft van de mensen die kerstinkopen doet geeft aan dat Facebook hier invloed op heeft. Ben je als bedrijf actief op Facebook en laat je jouw productaanbod duidelijk naar voren komen rondom de kerstperiode? Grote kans dat je hiermee consumenten naar je website/webshop trekt!

Wist je dat… 47% van de consumenten al voor november begint met nadenken over kerstcadeaus?

Oktober te vroeg om al te gaan adverteren voor je kerstaanbiedingen? Nee hoor! Adverteren met aanbiedingen van producten voor de kerstperiode kan best, al moet je opletten dat je tijdig je advertentiemateriaal ververst. Te vaak dezelfde advertentie heeft een negatieve uitwerking op je doelgroep. Voor nu te laat, maar op tijd genoeg voor de kerstvoorbereidingen in 2018.

Wist je dat… 62% van de mensen de meeste kerstinkopen in december doet?

1 op de 4 personen doet de benodigde kerstinkopen tussen 11 en 20 december. Wat kun je met deze informatie? Verhoog je marketingbudget tijdens deze periode! De concurrentie op advertentiegebied is groter, dus moeten je advertenties hier tegenop kunnen boksen. Let op: Steek niet je volledige budget in deze periode. Het blijkt dat 65 % van de kopers na kerst ook blijft winkelen. Reserveer een deel van je budget dus ook voor na de feestdagen!

Wist je dat… vorig jaar voor het eerst meer verkopen plaatsvonden via mobiele apparaten dan via computers?

Steeds meer mensen ontdekken dat aankopen doen via de mobiele telefoon snel en gemakkelijk is. Er kan makkelijk gezocht worden naar informatie en ook afrekenen is tegenwoordig binnen enkele klikken gedaan. Het is dan ook geen vreemde ontwikkeling dat in de kerstperiode van 2016 voor het eerst meer verkopen plaatsvonden via mobiel dan via de computer/desktop. Zien jouw advertenties er wel goed uit wanneer deze bekeken worden vanaf een mobiele telefoon? Zo niet, pas deze dan direct aan, het kan je heel wat omzet opleveren 😉

Tip… van het huis!

Je advertenties zien er goed uit, zowel op mobiel als op desktop-scherm prima te bekijken en je aanbieding komt duidelijk naar voren. Maar de klant twijfelt nog! Hij/zij denkt: ‘Misschien vind ik dit product elders wel nog goedkoper’. Ook hier kun je iets aan doen én tegelijkertijd meer personen triggeren om bij jou te kopen, namelijk: Een call-to-action toevoegen!

Een call-to-action? Juist. Een knop met een (voorbeeld)tekst als ‘Klik hier voor de aanbieding’. Dit geeft personen net dat laatste zetje om op de aanbieding in te gaan en een aankoop te doen. Daarnaast is het toevoegen van urgentie aan de advertenties een goede optie, zodat mogelijke klanten niet te lang treuzelen en snel handelen (anders kan de aanbieding al afgelopen zijn).

Ben je er na het lezen van deze blog achter gekomen dat je dit jaar kansen hebt laten liggen? Zorg dat je bij de volgende actie of gelegenheid alles goed hebt voorbereid. Wij helpen je er graag bij. Neem geheel vrijblijvend contact op voor meer informatie!

 

By |2017-12-18T15:00:07+00:00december 18th, 2017|Marketing algemeen, Nieuwsbrief, Social media, Zaken doen, Zoekmachine adverteren (SEA)|Reacties uitgeschakeld voor Was jij op de hoogte van deze feitjes? Handig voor je kerstcampagnes!
Ter info: wij gebruiken cookies om ons website-verkeer te analyseren zodat we onze website verder kunnen verbeteren. Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie hierover vind je op onze privacy-pagina | Wil je weten of jouw website ook voldoet aan de cookie-wetgeving? Neem contact met ons op. Ok