5 Redenen om te beginnen met Bloggen

//5 Redenen om te beginnen met Bloggen
  • Blog

5 Redenen om te beginnen met Bloggen

Als er een aantal online marketing mogelijkheden voorgelegd worden aan klanten en er valt het woord bloggen dan volgt er meestal de reactie:  Waarom zou ik gaan bloggen? Bloggen kost veel tijd en levert niets op. Echter blijkt uit het rapport van Hubspot dat 81 procent van de marketeers bloggen als een cruciaal onderdeel ziet van het marketingproces en dus van het algehele bedrijfsproces.

In dit blog wordt ingegaan op een aantal argumenten waarom iedere ondernemer zou moeten bloggen voor zijn of haar bedrijf;

  1. Je bouwt autoriteit op

Misschien wel de belangrijkste reden om te gaan bloggen; laten zien dat je bepaalde kennis bezit. Hierdoor informeer je niet alleen de lezers van je blogs maar deel je ook je kennis met hen. Je laat zien dat jij de expert bent in jouw vakgebied. Ze zullen jou eerder benaderen omdat jij ze hebt laten zien dat ze bij jou aan het goede adres zijn.

  1. Het vergroot je online vindbaarheid

Zoals eerder genoemd in de blogs over SEO houdt Google van dynamische websites. Dit wil zeggen dat Google houdt van websites waar regelmatig nieuwe content op gepubliceerd wordt. Als je nieuwe en interessante content plaatst die bij jou vakgebied hoort, zal Google je hoger in haar zoekresultaten opnemen. Dit zorgt op den duur weer voor meer websitebezoekers.

  1. Het vergroot je omzet

Het plaatsen van nieuwe content op je website zorgt voor nieuwe websitebezoekers. Als je hun vertrouwen wint met goede content dan is het mogelijk dat deze websitebezoekers jouw nieuwe klanten worden. Zorg daarom altijd aan het einde van een blog voor een goede call to action. Leidt ze bijvoorbeeld naar de contactpagina zodat ze makkelijker contact kunnen opnemen.

  1. Het versterkt de aanwezigheid op andere marketingkanalen

Klanten komen ook vaak met de vraag wat voor berichten ze op de sociale media moeten plaatsen. Het plaatsen van een link naar je nieuwe blog is hierbij een goede optie. Je leidt potentiële klanten van je online marketing kanalen rechtstreeks naar je eigen kanaal, namelijk je website. Hier kunnen klanten eerder getriggerd worden om contact op te nemen. Dit hangt dus ook weer samen met punt 3: Het vergroot je omzet.

  1. Het zorgt voor een langere en hechtere relatie met klanten

Als je zorgt voor goede blogs en deze koppelt aan andere online marketing kanalen kun je in discussie gaan met de lezers en potentiële klanten. Hierbij kun je lezers helpen die met een probleem zitten en via de verschillende kanalen met ze in contact komen. Via deze weg kan je de relatie met de klant verder versterken.

Benieuwd hoe het schrijven van een blog bij jou strategie past, of over welke onderwerpen je blogs moeten gaan? Neem dan contact op met een van onze specialisten.

By | 2017-06-27T10:33:59+00:00 juni 18th, 2015|Marketing algemeen|Reacties uitgeschakeld voor 5 Redenen om te beginnen met Bloggen